2016-10-13

Atik 383L+ Mono w domu

Pierwszy z dwóch nowych elementów mojego sprzętu jest już w domu. A nazywa się Atik 383L+ mono, jedna najbardziej popularnych kamerek ostatnich latach. Kamerka jest z drugiej ręki, ale to ma mniejsze znaczenie ważne że jest w pełni sprawna. Teraz przyjdzie mi się z nią zmierzyć i myślę że da mi wiele radości na polu astrofotografii. Kamerki nie potrzeba przedstawiać, więc w dalszej części dane techniczne. Link do strony producenta http://www.atik-cameras.com/product/atik-383l-plus/ Po latach perturbacji sprzętowej obecne części układani zostają u mnie jako już docelowe. O drugim elemencie napisze jak tylko do mnie dotrze.





Specyfikacja
Sensor Type: KAF-8300 17.6mm x 13.52m monochromatyczny
Horizontal Resolution: 3362 pixels
Vertical Resolution: 2504 pixels
Pixel Size: 5.40µm x 5.40µm
ADC: 16-bit
Readout Noise: Typical 7e-
Gain Factor: 0.41e-/ ADU
Full Well: ~26,000 e-
Dark Current: ~0.1 electrons/second at -10°
Interface: USB 2.0 High-Speed
Power: 12V DC
Cooling: ∆T = -40˚C max
Weight: 700g


14 komentarzy:

  1. No to Zdzichu dużo radości z tych ośmiu megapikseli i obu pasowały jak ulał do pozostałych elementów układanki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Pasować to na pewno będzie wszystko wyjdzie po pierwszym świetle.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to czekamy na pierwsze fotony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam jestem ciekaw co wyjdzie :) Choć wiem do czego będzie podłączona.

      Usuń
  4. Zdzichu, kamera mono, to dopiero początek reakcji łańcuchowej ... :) :)
    Sporo pisania przed Tobą.
    Powodzonka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem to z autopsji z Atikiem 314e, ale powoli, na razie planuje tylko L i Ha na resztę trzeba kaskę odkładać i warsztat w międzyczasie podszkolić.

      Usuń
  5. Zdzisław gratulacje zakupu. Widzę, że 383l w modzie.
    Fotony drżyjcie - Alien nadchodzi!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. W modzie to on jest od dobrych kilkudziesięciu lat. I postawiłem po prostu na sprawdzony z różnych stron sprzęt. Co będzie za 5-10-15 lat zobaczymy. No i kupuje się to na co nas w danym momencie stać.

      Usuń
  6. Jako zadowolony użytkownik 383L+ gratuluje i życzę udanych łowów. Zatem czekamy na pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj będzie się działo . Gratulacje Zdzisław. :)

    OdpowiedzUsuń