2013-04-25

Księżyc - w kolorze

  Ostatnio z braku pogody przeglądałem internet w poszukiwaniu Księżyca w kolorze, jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się iż jest dość dużo na ten temat informacji i fotografii. Postanowiłem sam spróbować ,,wyciągnąć” kolorki z naszego satelity. Materiał, który opracowałem był prezentowany w linku Moon z SW100ED. Postanowiłem podejść do niego odnowa: Kadrowanie w programie PIPP - Planetary Imaging PreProcessor wykorzystane zostały czyste pliki RAW i wynik zapisany jako TIFF. Następnie pliki wynikowe złożone zostały w programie RegiStax - 169 kl. Po czym Księżyc został delikatnie wyostrzony. Następnie do akcji ,,wkroczył” Photoshop, w którym poprzez prace na warstwach delikatnie wyciągałem kolor, co widać obok na finalnym zdjęciu. Dane do zdjęcia 169x1/500s, Eos350D, SW100ED, ISO200, NEQ6, Crop. Opis całego processingu w przygotowaniu.

3 komentarze:

  1. Tak jak pisałem na forum Świetnie zrobione . Robi wrażenie . Zastanawiam się skąd Zdzisławie tyle fajnych pomysłów przychodzi Ci do głowy.Ciągle mnie zaskakujesz .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobre to zdjęcie i w ogóle cały Blog. Jestem początkującym obserwatorem nieba i strona wylądowała u mnie w zakładkach. Będę często zaglądał.
    Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń