2015-07-24

TS Photoline Triplet APO Refraktor 115/800mm

Małe oczko na Wszechświat czyli: Jak to fanatyk teleskopów Newtona kupił sobie refraktor.



Po kilkuletnich bojach z teleskopami Newtona (SW150/750, 200/1000, GSO 200/800) i ciągłą walką o ładne okrągłe gwiazdki postanowiłem przerzucić się na refraktor. Zainspirował mnie artykuł Łukasza pod tytułem Fotoring: 90mm APO vs 200mm newton. Po przeczytaniu i stwierdzeniu że na pierwszy rzut nie ma różnicy pomiędzy tymi modelami w astrofoto zaczęła się wymiana wiadomości PW na forum z Łukaszem. Razem mieliśmy kupić modek z soczewką 130mm, ale jak to w zyciu finansowo bym nie podołał. Zdecydowałem się na model tańszy mający bardzo dobre opinie oraz jakość poparta zdjęciami na stronie astrobin http://www.astrobin.com/users/PVO/?public=&sub=gear&active=13409


Teleskop został zamówiony i zakupiony na stronie teleskop-spezialisten.de. Całość z wyborem dobrego egzemplarza i kolimacją trwała niecałe 10 dni z odbiorem w domu od kuriera.




Całość wygląda zgrabnie teleskop wyposażony jest w solidny 2.5” wyciąg R&P z serii TS Photoline.

Jak to z każdym sprzętem bywa trzeba go dostosować do indywidualnych preferencji. Obecnie nie mam ani flattenera ani reduktora więc musiałem dorobić przedłużkę drawtuby, aby wyostrzyć na wprost. Drawtuba jest zakończona gwintem 68x1, który służy do przykręcenia flattenera, albo reduktora. Mi posłużył do przykręcenia przedłużki zakończonej gwintem T2.




W planach mam zakup reduktora TS PHOTOLINE 3" 0,79x Reducer 4-element for Astrophotography. Zanim to się stanie będę chciał pożyczyć na chwilę reduktor od Łukasza i zrobić po jednej ekspozycji z Canonem i Atikiem 314E. A czy to się uda czas pokaże bo musiałbym zachowac odległośc do matryc 55mm.

Teraz tylko oczekiwanie na pogodę i testy pod bezchmurnym niebem.

Czystego Nieba.

4 komentarze:

  1. Gratuluję nowego sprzętu . No to teraz czekamy tylko na fotki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Jedną testową mam, ale była zrobiona zanim miałem przedłużkę. Czekam na pogodę aby powtórzyć tzw pierwsze światło Canonem i Atikiem w każdym filtrze LRGB, HaSIIOII i będzie czysto na biały co potrafi refraktorek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to zawsze mówisz: będzie się działo. No i musisz zmienić tło w blogu na bezspajkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj będzie się działo. Tło zostaje dla kontrastu ;) Zawsze można dodać spajki :)

    OdpowiedzUsuń